Alla inlägg under mars 2018

Av Rebecca - 24 mars 2018 06:17

I skrivande stund sitter jag på hostelrummet i Kuala Lumpur och käkar kex. 3 veckor av resan har redan flugit iväg i rekord fart. De första veckorna tillbringades som sagt i Thailand. Förra gången jag var i thailand (2014) blev jag väldigt besviken och som tur vad blev jag positivt överraskad denna gång något som kan berott på mina låga förväntningar. I alla fall var vi ute på en del utflykter och det blev en hel del festande, solande och badande. Fester både på Patong och Phi phi men också en utflykt runt phi phi vid bland annat Maya bay och Monkey beach. Utflykten innebar också att vi fick simma med lysande plankton på kvällen vilket var väldigt häftigt. I Phuket town som det egentligen var tänkt att vi skulle stanna 5 dagar blev det bara två nätter, detta då allt i stort sätt var igenbommat o stängt. Vi hann dock att besöka både monkey hill och weekend market där jag köpte 2 st ?elefantbyxor? (shorts o ett par långa) samt en sarong. I Ao Nang gjorde vi alovera massage vilket var jätte skönt, besökte the 4 Islands, Railey beach och Tiger Cave temple. Detta tempel var hemskt att ta sig upp till, 1237 trappsteg i 34 graders värme... Det var sjukt tufft och tror aldrig mina ben skakat så mycket som de gjorde på vägen ner men det var så fett värt det för den underbara utsikten och allt. Trots mycket roligt i Thailand är jag glad att vi lämnat landet då jag var ganska trött på det mot slutet.

Detta är andra dagen här och vilket lyx hostel vi hamnat på. Har typ en hel lägenhet med kök och allt, ett gym, en tennisbana och två infinitypooler varav den ena är på 37:e våningen. Med andra ord jag klagar inte. Ska faktiskt upp dit nu och sola en liten stund :)

Kuala Lumpur

Presentation


Tjaba tjena!
Ledsen om jag gör er besvikna men denna blogg kommer inte till att handla om skor.

Den kommer att handla om mitt liv och vardag som en 19 årig tjej nere i Skåne.

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards