Direktlänk till inlägg 10 november 2017

Fredag!

Av Rebecca - 10 november 2017 14:22

Äntligen fredag och gladare hade jag inte kunnat vara. "Klassen" var idag uppdelad i två och som tur vad hamnade jag i då första gruppen innan lunchen och fick då sluta 12 vilket var jätte skönt. Övningen innefattade biostratigrafi, vi skulle klippa ut fossil och sedan sätta in dem i den geologiska tidskalan efter när de levt. Är inte jätte bra på att förklara men det var ganska kul och blev typ mer ett pyssel än uppgift.

Bästa av allt var dock att läraren/professorn eller vad man nu ska kalla honom tog med sig en massa godis till oss som vi satt och mumsa på under tiden vi jobbade.Nu sitter jag bara framför tvn och chillar lite istället för att plugga inför tentan som jag kanske borde...

Men om några timmar ska jag tillbaka till Lund för att gå på helsingkronas nation vilket jag för tillfället inte är jätte taggad på men det kommer. Temat för kvällen är Guilty Pleasure med skämmiga låtar som man älskar och fullt med dans. Har inte haft nån jätte tur precis innan när jag skulle till nationer så förhoppningsvis blir det tredje gången gilt. Första gången hann jag in och var inne nån minut innan brandlarmet gick så stället behöves utrymmas men idag satsar vi på att inget sådant händer utan att det blir grymt.

Ha en underbar fredag och förhoppningsvis kommer det upp bilder från ikväll imorgon :)

(Bilderna är från senaste förfesten i Lund)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 11 september 2018 20:09

Fett seg uppdatering, I know men har inte mått så bra. Familjeroadtripen var fantastiskt och vi såg och upplevde så otroligt mycket, kryssade av en del från UNESCOs världsarvs lista och bara umgicks tillsammans som en familj. Något som enligt mig beh...

Av Rebecca - 2 augusti 2018 03:25

Har troligtvis jobbat färdigt för denna sommaren men blir kanske mer jobb i år lite beroende på vad jag väljer. Vet än inte om ja ska plugga eller jobba till hösten, återstår o se. Efter Asien-resan har jag även då jobbat en del, mestadels kväll/ tid...

Av Rebecca - 30 juli 2018 12:59

Har hänt en hel del sen sist vilket gjort att jag inte bloggat. Det har varit en rätt tuff period då min mormor tyvärr blev sjukare och fann tillslut sin frid. Hela familjen försöker fortfarande bearbeta detta och kämpar på dag för dag. Hon var och f...

Av Rebecca - 14 april 2018 15:55

Jag vet att uppdateringen är seg men ja, bjuder på ett längre inlägg istället. Efter Thailand åkte vi vidare till Malaysia och Kuala Lumpur, staden och landet överraskade mig väldigt. Svårt att beskriva men var i alla fall verkligen inte som jag ...

Av Rebecca - 24 mars 2018 06:17

I skrivande stund sitter jag på hostelrummet i Kuala Lumpur och käkar kex. 3 veckor av resan har redan flugit iväg i rekord fart. De första veckorna tillbringades som sagt i Thailand. Förra gången jag var i thailand (2014) blev jag väldigt besviken o...

Presentation


Tjaba tjena!
Ledsen om jag gör er besvikna men denna blogg kommer inte till att handla om skor.

Den kommer att handla om mitt liv och vardag som en 19 årig tjej nere i Skåne.

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards