Alla inlägg under januari 2018

Av Rebecca - 30 januari 2018 10:38

Återigen har det gått lång tid sen sist och för det ber jag om ursäkt.

Hela december var rätt så stressig med skola och allt som skulle hinnas med inför julen och lite så. Den sista julklappen handlades in dagen innan julafton och vi hade en hel dag med julbak där även min mormor kom och var med. Det var verkligen super roligt och det syntes verkligen att hon också tyckte det. Självs julafton var okej efter det att vi fick rätt på tv och kunde se Kalle anka, vilket för mig är ett måste. Jag fick en hel del fina presenter men den bästa av allt var att få fira ytterligare en jul med familjen och framförallt just mormor då det såg väldigt mörkt ut i somras. Hon är verkligen en riktig kämpe och jag är så otroligt stolt över henne.


Nyår firades tillsammans med min två bästa vänner där vi lagade god mat, spelade spel och hade det super. Var ett underbart avslut på ett väldigt händelserikt år med studenten, balen, körkort och så vidare men också en bra början på 2018. Det obligatoriska nyårs löftet var att inte käka choklad under 70% vilket hittills har gått bra.

Första veckan av det nya året gick till tenta plugg för att veckan därefter sedan skriva tentan. Detta var också sista dagen jag gick kvar i Lund. Samma dag lämnade jag in papper om studieuppehåll för vårterminen. Det var ett tufft beslut att komma fram till eftersom jag fått bra vänner under tiden och det skulle bli tufft att lämna dem men samtidigt kände jag att ämnet inte var rätt för mig. Det blev ett mysigt avslut på den tiden med en spelkväll samma kväll och det slog mig först på tåget på vägen hem att jag inte skulle dit igen. Men bjöd över tjejerna samma helg o tyvärr kunde endast Malin komma men vi hade roligt i alla fall.

Hämtade upp henne på stationen för att sedan köra hem där vi förade och laddade upp för en kväll ute i Helsingborg. Mina föräldrar var snälla och kunde köra oss till bussen (närmsta busshållsplats är typ 3km bort). Väl inne i stan träffa jag några andra kompisar också så satt vi där ett tag o snacka innan vi drog vidare till klubben. Det va en jätte rolig kväll trots att det blev ganska sent.


Den stora anledningen till varför jag inte bloggat under veckorna sen jag sluta har att göra med att den 26 februari åker jag och Emmeli till Asien och ska vara borta i ca 3 månader. Är rätt mycket att kolla upp, planera och fixa vilket gjort att tiden inte riktigt räckt till. Ser sjukt mycket fram emot det samtidigt som det är lite nervöst men det kommer bli bra.
Vi har bestämt oss för att besöka Thailand (Krabi, Phuket & Phi Phi), Malaysia (Kuala Lumpur & Borneo), Indonesien (Jakarta & Bali) samt Filippinerna.

Behöver sol, värme och bad men ska bli sjukt kul och se nya delar av världen och samla på nya upplevelser och minnen. Inte nog med det utan får uppleva det tillsammans med en riktigt bra vän också. Ska försöka blogga en del under resan också men man vet aldrig vad som händer, om där finns internet eller liknande på alla platser så kan inget lova.

Presentation


Tjaba tjena!
Ledsen om jag gör er besvikna men denna blogg kommer inte till att handla om skor.

Den kommer att handla om mitt liv och vardag som en 19 årig tjej nere i Skåne.

Enjoy :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards